TÁRSASHÁZKEZELÉS
Társasházkezelés – üzemeltetés
Teljes körű szolgáltatásunk keretein belül vállaljuk:
- a társasház üzemeltetésével, felújításával kapcsolatos bárminemű munka megrendelését, bonyolítását;
- a társasház közösségének ügyintézését és képviseletét a bíróság és más hatóságok előtt;
- a közös tulajdont érintő jótállási és szavatossági jogok érvényesítését
- a szolgáltatói és vállalkozói szerződések előkészítését és megkötését
- a társasházra vonatkozó biztosítási szerződést megkötését
- a hátralékos tulajdonostársakkal szembeni eljárást
- a közös tulajdonnal kapcsolatos szabálysértések és birtokháborítások ügyében az eljárást
- a munkáltatói jogok gyakorlását bizonyos esetekben
- a társasház alkalmazottainak adó- és társadalombiztosítási kötelezettségeinek ellátását
- a társasházak adóbevallásának összeállítását és határidőre benyújtását
- az épület biztonságos fenntartását, karbantartását és állagmegóvását
- a tűz-, villám- és érintésvédelemi szabványossági vizsgálatokat elvégeztetését
- a társasház tárgyi eszközeinek nyilvántartását.
A társasház törvényes működése érdekében a működést az alábbiak szerint biztosítjuk…
Működés a társasházi törvény szerint
A közgyűlést igény szerinti időközönként összehívjuk, illetve beszámoló közgyűlést évente legalább egy alkalommal, a törvény szerint legkésőbb május 31-ig megtartjuk.
A jogszabályok, az alapító okirat és a szervezeti-működési szabályzat rendelkezéseinek megfelelően készítjük elő és hajtjuk végre a közgyűlés határozatait.
A számviteli szabályok szerinti könyvvezetés és beszámoló alapján készítjük el az éves elszámolást, amely tartalmazza:
- a tervezett és tényleges kiadásokat költségnemenként és a szervezeti és működési szabályzatban megállapított szabályok szerinti bontásban,
- a tervezett és tényleges bevételeket források szerint, ideértve a közösség javára még nem teljesített – lejárt – követelések részletezését és a behajtás érdekében megtett intézkedéseket,
- záró egyenleget a pénzkészletek kezelési helye szerint,
- a közösség tulajdonát képező vagyontárgyak leltárát,
- a tárgyévhez tartozó, a közösség egészét terhelő kötelezettségeket.
Elkészítjük és a közgyűlés elé terjesztjük a tárgyévre vonatkozó költségvetési tervet, amely tartalmazza:
- a közös tulajdonnal kapcsolatos várható bevételeket és kiadásokat költségnemenként.
- a tervezett üzemeltetési, karbantartási és felújítási munkák költségeit,
- a közös költségekhez való hozzájárulás összegét, a külön tulajdonban lévő lakások és a nem lakás céljára szolgáló helyiségek, tulajdonrészek szerinti bontásban.
A közgyűlésen meghozott határozatokról valamennyi tulajdonostársat írásban értesítjük, a közgyűlés megtartásától számított nyolc napon belül.
A közgyűlés határozatairól és a határozatok végrehajtásáról nyilvántartást, a Közgyűlési Határozatok Könyvét vezetjük.
A külön tulajdont érintő tulajdonosváltozás esetén – a szerződő felek kérésére, részükre – a Közgyűlési Határozatok Könyve, illetőleg az elidegenítéssel érintett ingatlanra vonatkozó határozatokat bemutatjuk, kérésre másolatot készítünk.
A külön tulajdont érintő tulajdonosváltozás esetén – a tulajdonostárs kérésére – írásbeli nyilatkozat adunk ki a közösköltség-tartozásról.
A Földhivatalhoz benyújtott alapító okirat és szervezeti-működési szabályzat egy példányát megőrizzük.
Cégünk által nyújtott ingyenes szolgáltatások a társasházkezelésen felül:
Társasházi pályázatok írása, a szükséges dokumentumok beszerzése, benyújtása, teljes körű lebonyolítása. (Eddigi nyertes pályázati arányunk 90% felett)
Szervezeti Működési Szabályzatok kidolgozása
Adósságrendezési megállapodások készítése
Kinnlevőség kezelés magas megtérülési aránnyal. (Ügyvédi közreműködés szükségessége esetén fix 20.000,-Ft/ügy.)
Jogi ügyintézés költségeinek biztosító általi térítése (a társasház megfelelő biztosítása esetén a pereskedés, behajtás, ügyvéd költségeit a biztosító téríti, ügyenként 500.000,-Ft értékig)
Online ügyfélkapu szolgáltatás a honlapunkon keresztül, ahol a lakók a nap 24 órájában megnézhetik egyenlegüket és a társasházra vonatkozó fontosabb dokumentumokat elérhetik.
Aktuális egyenlegközlők (online 24 órában elérhetőek) megküldése levélben negyedévente.
Társasházi mérleg kimutatása szükség szerint negyedévente. Teljes munkaidőben alkalmazott könyvelő biztosítása a lakói egyenlegek egyeztetéséhez
KERTGONDOZÁS
Kertgondozás, parkosítás
Tiszta udvar, rendes ház – a régi bölcsességet ma is igaznak és helyén valónak tartjuk. Hiszen mi is azt valljuk, hogy egy minőségi társasházi otthon nemcsak a saját lakásnál, hanem a közvetlen környezeténél – a társasházak közös tulajdonában álló dolgoknál is – kezdődik. A rendezett lépcsőházak és biztonságos folyósok kialakítása ma már nem kérdéses, ám sokéves tapasztalatunk azt is mutatja, hogy a megfelelő színvonalú zöldellő közösségi területek, belső udvarok és kertek iránt egyre nagyobb igény mutatkozik. A belvárosban minden zöld terület érték, a régi városvezetés és házkezelés, az IKV-k jellemzően minden udvart vastag betonnal öntöttek le. Ma már fontos a környezettudatos magatartás és a zöld gondolkodás gyakorlati megvalósítása. Fontos a kertek szerepe a lakók általános közérzete szempontjából, hiszen a társasházak nem használt, burkolt, rendezetlen, funkciószegény, felújításra szoruló belső területeinek megújítását követően az igényesen kialakított belső kertek és udvarok mindenki számára nyugalmas, szerethető légkört teremtenek. A szubjektív érzet mellett az összefüggő zöld területekkel a lakóterületek szabadtéri rekreációs lehetőségei is bővülnek, ezzel is szolgálva a lakók pihenését és jóllétét. Emellett nem szabad elfelejteni, hogy a növényzettel borított felszín hatására csökken a talajfelszínen a közvetlen sugárzás, nő a szórt sugárzás aránya. A belső udvarok növényzettel fedett részei csökkentik a hősziget intenzitását. Akár 4-5°C-kal is hűvösebb a levegő a növényzettel fedett felszínek környezetében a vízzáró burkolatú felületekhez képest. Ráadásul a növények párolgásukkal is hőt vonnak el a környezetből, és kedvező légáramlást hozhatnak létre. A cserjék, fák levélfelületén jelentős mennyiségű (gyakran toxikus nehézfémeket is tartalmazó) por kötődik meg. A kedvező mikroklíma megteremtése mellett nem szabad elfelejteni a zöld területek zajcsökkentő hatását sem.
Másrészt könnyen belátható, hogy a folyamatosan karbantartott, esztétikus környezetnek – az állagmegóvó szerepe mellett – a társasház és az egyes magántulajdonú ingatlanok értékét forintokban is jól kifejezhető módon növelő szerepe is van.
A társasházi belsőkertek tovább előnye, hogy előrelátó tervezés és rendszeres karbantartás esetén nem igényelnek napi szintű gondozást. Ezért a kertépítést minden esetben alapos felmérés előzi meg, a feladat összetettségétől függően a terület adottságainak és az egyedi igényeknek a feltérképezése után kezdődik csak meg a munka. A zöldterületek kialakítását a kezdeti lépésektől kezdve, így a pályázatok nyomon követésétől, a kivitelezés utolsó lépéséig végig kísérjük és ellenőrizzük. Mindennek köszönhetően sem a kertek építésekor, sem későbbi fenntartásakor nem keletkezhetnek be nem tervezett kiadások, amelyek nem várt módon terhelnék a társasház költségvetését.
Tevékenységünk kiterjed többek között:
- Zöldterület fejlesztéssel kapcsolatos pályázatok nyomon követése
- Pályázati anyagok elkészítése, a társasházi kertek, belső udvarok fejlesztésével kapcsolatos ötletek megfogalmazása
- Zöldterület építés, a kivitelezés minőségének folyamatos ellenőrzése
- Rendszeres kertgondozás, fenntartás és ápolás, amely minimálisan magában foglalja a locsolást, a gyommentesítést, fűnyírást, kerti és egyéb hulladék összegyűjtését
- Parkosítási eszközök beszerzése
PÁLYÁZATÍRÁS
Pályázatírás
A társasházak felújítására, korszerűsítésére elsősorban önkormányzati és állami pályázati kiírások érhetők el, de emellett egyre gyakoribbak, hogy a különböző pénzügyi intézeteknél elérhető pályázatok száma is.
Cégünk természetesen folyamatosan követi a lakók igényeinek, illetve a társasházak fejlesztésének megfelelő kiírások, és ez alapján vállaljuk:
- önkormányzati, állami és egyéb támogatási pályázatok teljes dokumentációjának összegyűjtését
- Pályázatok megírását
- Kivitelezést
- Pályázati elszámolás elkészítését
- Utógondozást
Helyi önkormányzati vagy fővárosi önkormányzati pályázatok
Az önkormányzatok általában általános felújítási munkákra, illetve életveszélyt elhárító munkákra írnak ki pályázatokat.
Az általános társasház felújítás esetén – természetesen az önkormányzati pályázati kiírástól függően – a támogatott felújítási munkák az alábbiakra szoktak kiterjedni:
- az épület fő tartószerkezeti elemeinek (alap, födém, fal, padló) részleges vagy teljes felújítása
- tető, tetőszerkezet héjalás, bádogozás, kémények részleges vagy teljes felújítása
- függőfolyosók, erkélyek és lépcsőház szerkezeti felújítása, burkolatcsere, lépcsőházak festése
- homlokzat felújítása
- központi gépészeti berendezések, kazán, felvonók, szellőztető berendezések részleges vagy teljes felújítása, korszerűsítése
- az épület csapadékvíz- és hőszigetelésének javítását célzó munkák
- a társasházi tulajdonban lévő közműhálózat (gáz, víz, csatorna, villany) felújítási munkái
- nyílászárók cseréje, helyreállítása
- meglévő szeméttároló és szemétledobó korszerűsítése
- kerítés felújítása
Életveszély elhárítás esetén általában azok a felújítási munkák támogathatók, amelyek nem az elmaradt karbantartási munkálatok miatt váltak életveszélyessé.
A pályázaton elnyert támogatások a kiíró önkormányzat által meghatározott munkák kivitelezési és lebonyolítási közvetlen költségeire (tervezés, szakértői díjjak, kivitelezés, műszaki ellenőr díja) használhatók fel. A támogatás átutalására legtöbbször a szakmai és műszaki ellenőrzés, valamint pénzügyi elszámolás után utólag kerül sor.
A bevett gyakorlat szerint az általános társasház felújítás esetén egy társasháznak a tervezett munka teljes költségének csak bizonyos százaléka adható, és a támogatás formája egyrészt vissza nem térítendő támogatásból (jellemzően kisebb arányban), illetve kedvezményes vagy kamatmentes kölcsönből tevődik össze.
Pályázatírás során általában az alábbi kötelező tartalmi elemekre kell figyelni az általános társasház felújítás esetén:
- Megfelelő pályázati adatlap
- Lakóépület rövid bemutatása
- A pályázaton való részvételről döntő közgyűlés meghívója, mellékletekkel együtt
Közgyűlési-, vagy igazgatósági határozat, vagy ülés jegyzőkönyv kivonat, amelynek tartalmaznia kell a következőket:
– a tervezett felújítási munkákra vonatkozó döntést,
– a kiválasztott kivitelező megnevezését, árajánlatának bruttó összegének megjelölését,
– a felújításra biztosított pénzügyi forrás megjelölésére vonatkozó döntést,
– a pályázó nevében a munka átvételére jogosult személyre vonatkozó döntést
– a műszaki ellenőr személyére vonatkozó döntést (műszaki ellenőr alkalmazása abban az esetben is szükséges, ahol a munka átvételét hatóság, vagy közműcég végzi pl. ELMŰ, FŐGÁZ,
-
-
- ÉMI, FŐKÉTÜSZ, mivel ő igazolja a pályázati dokumentációban szereplő műszaki tartalom megvalósulását.).
- Tervezett felújítási munka műszaki dokumentációja
- Tervezett beruházás várható ütemezésének bemutatása
- Szakági műszaki ellenőr jogosultsági dokumentumának másolata
- Tervezett felújítási munkát tartalmazó, három különböző vállalkozótól származó, érvényes kivitelezői árajánlat tételes költségvetéssel
- Tervezett felújítási munka elvégzéséhez szükséges esetleges szakvélemények, jogosultságok, hatósági engedélyek. Tartószerkezetet érintő felújítási munka esetében statikai szakvélemény beadása kötelező. Engedélyköteles felújítási munka esetében az építési engedély hiteles másolatának beadása kötelező. Homlokzati hőszigetelés esetén a tervező által dokumentálni kell a felújítás előtti és felújítás utáni „U” értéket.
- Két hétnél nem régebbi bankszámla-igazolás, vagy fedezetigazolás a társasház névre szóló és a felújítás céljára elkülönített összegéről.
-
- A társasháznak a tervezett felújítási költség és az adható támogatás különbözetével önerőként rendelkeznie kell
- Alapító okirat vagy alapszabály
- Pályázói nyilatkozat
- Tulajdoni törzslap, hivatalos helyszínrajz
- Azonnali beszedési megbízásra vonatkozó „Felhatalmazó levél”
- Átláthatósági nyilatkozat
- Összeférhetetlenségi nyilatkozat
- A pályázati dokumentáció része a külön-külön számozott dokumentumokat felsoroló tartalomjegyzék
Állami pályázatok
Az utóbbi évek legelterjedtebb és legnépszerűbb állami pályázata az Otthon Melege Program, amelynek folyamatosan indulnak új alprogramjai, amelyeken panel- és téglaépítésű házak, illetve lakásszövetkezetek közösségei is indulhatnak.A pályázati úton elnyerhető támogatás a szigetelés és a nyílászárók cseréje mellett, akár a fűtési rendszer korszerűsítéséhez és a megújuló energia alapú melegvíz-ellátás megvalósításához is igényelhető.
Pénzügyi intézetek pályázatai
Érdemes a különböző bankok pályázati kiírásait is figyelemmel kísérni, különös tekintettel annak az intézetnek a pályázatait, amelynél megtalálható a társasházi pénzforgalmi számla, mert ez a pályázati kiírás egyik feltétele szokott lenni.
A fejlesztésekre elnyerhető összegek rendkívül változatosak tudnak lenni, a társasházak/lakásszövetkezetek szűkebb környezetének minőségi korszerűsítése, szépítése és rendezettebbé tétele mellet a célok között sokszor fogalmazzák meg a közösségi élet kialakításának, fenntartásának támogatását, a lakóépületek és a lakók biztonságát szolgáló fejlesztések támogatását és ezeken keresztül a közösségi kezdeményezések ösztönzését.
KÖVETELÉSKEZELÉS
Követeléskezelés
A társasházkezelés összetett feladat, rengeteg megoldandó kérdéssel és problémával. Ezek közül is az egyik legérzékenyebb és bonyolultabb feladat, ami sajnos rengeteg társasházat érint, a közös költséget nem fizetők kezelése. A probléma azért is összetett, mert nem csak a pénzügyeket kell kezelni, hanem egy lakóközösség morálját is. Hiszen ilyenkor gyakran a jogkövető, a kötelezettségeiket rendszeresen és időben fizető lakóknak kell az adósságot felhalmozók utáni hátralékokat kiegyenlíteni. Ellenkező esetben a felelőtlen magatartás gyakran az egész ház zökkenőmentes működését akadályozhatja, és szélsőséges esetben a közműszolgáltatások korlátozását, vagy a ház megtakarításainak felélését vonhatja maga után. Ezért a hatékony követeléskezeléshez nem csupán a megfelelői jogi, hanem konfliktus kezelési ismeretekre is szükség van, amelyekben a közös képviselőknek sokszor nincs meg a kellő tapasztalata.
A leghatékonyabb módszer, ha időben felismerjük és kezeljük a problémát, természetesen egy nagy albetétszámú társasházban mindig nehezebb kiszűrni, hogy kik a feledékeny lakók, és kik a notórius nem fizetők. Ám utóbbi esetben sem hagyjuk, hogy jelentős számú és összegű tartozást halmozzanak fel.
Amennyiben a közös képviselő rendszeres tájékoztatása mellett (vagy ellenére) egy tulajdonos közösköltség-tartozást halmoz fel, az adós először fizetési felszólítást kap. Ha mindezek nem érnek célt, következő lépésben kerülhet sor a jelzálogjog bejegyzésére. Utóbbi intézkedés a Társasházi törvényben 2016 év elején változott, előtte a tulajdonosi közösségnek lehetősége volt arra, – ha a Szervezeti és Működési Szabályzatban meghatározták -hogy közgyűlési határozattal a nagy tartozást felhalmozó adóstárs külön tulajdonát, azaz a lakását jelzáloggal terheljék meg.
A jelzálogjog bejegyzés jogára azonban a közös képviselőt a társasház szervezeti és működési szabályzatában fel kell hatalmazni. Ha ilyen még nem került elfogadásra, akkor a közgyűlésnek kell e felhatalmazást megadnia a szervezeti és működési szabályzatban vagy határozatával.
Amennyiben közös képviseletnek jogában áll a legalább három havi közös költség hátralékot felhalmozó tulajdonostárs ingatlanára a jelzálogjogot bejegyeztetni (2003. évi CXXXIII. törvény 24.§ (1) bekezdése c) pontja, valamint 31.§-a és 32.§-a).
Ehhez az szükséges, hogy előzőleg jogerős fizetési meghagyás, vagy jogerős bírói ítélet megállapítsa, hogy a követelés jogszerű (1997, évi CXLI tv – Inytv – 29,§-a és 32.§ (3) bekezdése). Korábban elegendő volt a közös képviselő ügyvédi által ellenjegyzett nyilatkozata e körben, azonban a földhivatali gyakorlat néhány évvel ezelőtt módosult, és mindenképpen kérik a felsorolt iratokat a bejegyzés alapjául.
Ugyanakkor a jelzálogjog a legtöbb esetben nem jelentett valódi megoldást a társasháznak, hiszen a követelés ugyan biztosítva volt, de általában csak jóval később (pl.: ha a tulajdonos eladta ingatlanát) jutott pénzéhez a lakóközösség. Ezért ma már pert vagy fizetési meghagyást kell indítania a társasháznak. Míg az előbbi hosszas kimenetelű procedúra, addig a fizetési meghagyás a tartozások érvényesítésének gyors és hatékony eszköze lehet. Hiszen a jogerős fizetési meghagyásnak ugyanolyan joghatálya van, mint a bírósági ítéletnek: azaz a társasház végrehajtást kezdeményezhet a tartozást felhalmozó adós ellen. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a társasház hamar pénzéhez juthat, hiszen a végrehajtó az adós munkabérét, egyéb járandóságát vagy akár a bankszámlán található pénzét is végrehajtás alá vonhatja. Így a tartozások nem fognak felhalmozódni, a társasház a pénzt pedig azonnal a működésére fordíthatja.
Szolgáltatásaink követeléskezelés esetén:
- A közös költség tartozással rendelkező lakók felszólítása a közös képviselő kimutatása alapján.
- Tulajdoni lap bekérése az adós lakóingatlanáról, a behajtási esélyek részletes elemzése.
- Kapcsolattartás az adósokkal.
- Fizetési megállapodás az adósokkal, szükség szerint részletfizetés nyújtása.
- A társasház követeléskezelésére vonatkozó tájékoztatás a tulajdonostársak és a közgyűlés részére, valamint rendszeres információ szolgáltatása a követelések állásáról, illetve a követelések pontos összegéről.
KÖNYVELÉS
Könyvelés
Jelenleg kizárólag az általunk kezelt ingatlanok tekintetében vállaljuk:
- Társasházak könyvelését
- Bérszámfejtését
- Revíziót a megelőző időszakokra
- NAV ügyintézést
- Bevallások elkészítését
Egy társasház csak akkor működhet átlátható és törvényes módon, ha minden évben elkészül költségvetési terve, amely a főbb bevételeket és kiadásokat tartalmazza, valamint rendben, a törvényben meghatározott időre elkészül éves számviteli beszámolója, ami alapján a tulajdonosi közösség a közgyűlésen fogadhatja el a társasházkezelő (közös képviselő) elszámolását.
A társasház könyvvezetését úgy kell megvalósítani, az évente elkészülő számviteli beszámoló a társasház vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetéről, illetve azok változásáról megbízható és valós képet adjon.
A könyvvizsgálói tevékenységet végző könyvvizsgálóval, továbbá a könyvvizsgálói képesítéssel szembeni követelményeket külön törvények szabályozzák. A könyvviteli szolgáltatás körébe kiemelten az alábbiak tartoznak
- a számviteli politika, a könyvviteli elszámolás, a beszámoló-készítés rendszerének, módszerének kialakítása
- a számlarend, a könyvvezetéshez, a beszámoló-készítéshez szükséges szabályzatok elkészítésével, rendszeres karbantartásával kapcsolatos feladatok ellátása
- a főkönyvi nyilvántartások vezetése, az összesítő feladások készítése, a beszámoló összeállítása
- az elszámolások, a beszámolóban szereplő adatok jogszerűségének, szabályszerűségének, megbízhatóságának, a számviteli alapelvek követelményei megtartásának biztosításával a valóságnak megfelelő belső és külső információk előállítása, szolgáltatása
A törvény szerint, ha az éves nettó árbevétel a megelőző két üzleti év átlagában nem haladja meg a nettó 10 millió forintot, akkor egy társasházban a könyvelési feladatok teljesítését, akár a közös képviselő – még a könyvviteli szolgáltatás nyújtásához szükséges szakképesítés megszerzése nélkül – saját maga is végezheti. Ebben az esetben természetesen felelősséggel tartozik a könyvelés helyességéért, valamint a vonatkozó adójogi és számviteli rendelkezéseknek való megfelelés biztosításáért. (A társasház közösségnek abban az esetben is kötelező a könyvvezetési kötelezettségét teljesíteni, ha nem végez adóköteles tevékenységet, vagyis adó- és/vagy járulékfizetési kötelezettsége az adott évben nem keletkezik, továbbá költségvetési támogatást sem kíván igénybe venni.)
Nettó 10 millió forint árbevétel felett azonban kizárólag a jogszabályban meghatározott szakképesítéssel rendelkező személy szolgáltatásnyújtás keretében végezheti egy társasház részére a könyvelési feladatok teljesítését, külön díjazás ellenében. Nekik okleveles könyvvizsgálói képesítéssel, illetve mérlegképes könyvelői képesítéssel kell rendelkezniük, és szerepelniük kell a mérlegképes könyvelői vagy bejegyzett könyvvizsgálói nyilvántartások valamelyikében.
A könyvvezetés nemcsak a beszámoló elkészítéséhez szükséges megbízható adatokat teszi elérhetővé a lakóközösség számára, hanem az adókötelezettségek szabályos teljesítésének alapjául is szolgál. Emellett minden tulajdonostárs érdeke, hogy a társasház gazdálkodására vonatkozó adatok megbízható és valós képet adjanak a közösség vagyoni, pénzügyi helyzetéről, jövedelmének alakulásáról, valamint az, hogy a társasház kasszájából ne tűnhessenek el ellenőrizhetetlenül pénzösszegek.
A társasházak egyszeres és kettős könyvvitel vezetése között választhatnak, ezt az éves összes bevétel nagysága, valamint az éves gazdálkodásról készített számviteli beszámoló formája határozza meg.
Ha a társasház az adott naptári évben üzletszerűen, ellenérték fejében vállalkozási tevékenységet egyáltalán nem végez, akkor egyszerűsített beszámolót készíthet és ennek megfelelően akkor egyszeres könyvvitel vezetésére köteles.
Akkor is egyszerűsített beszámolót kell készíteni és az egyszeres könyvvitel szükséges, ha a társasház az adott naptári évben üzletszerűen, ellenérték fejében vállalkozási tevékenységet is végez, ám az
alaptevékenységből és vállalkozási tevékenységből származó bevételének együttes összege két egymást követő évben, évenként az 50 millió forintot nem haladja meg.
Kettős könyvvitel vezetésére pedig akkor van szükség, ha a fenti feltételek mellett a társasház bevételének együttes összege két egymást követő évben, évenként az 50 millió forintot is meghaladja.
TAKARÍTÁS
Takarítás és karbantartás
Kapualj, bejárat, lépcsőház, folyosók, közös tároló helységek, pincék… Egy társasházban számos olyan terület van, amit naponta használnak a lakók (és a társasházba betérők), és ezért folyamatos, akár napi szintű felügyeletet és takarítást igényelnek. Sokan azonban bele sem gondolnak, hogy egy társasházban milyen sokféle felületet és burkolatot kell szakszerűen kezelni, illetve mekkora figyelmet igényel mind a takarítás, mind a keletkezett szemét gondos kezelése. A társasházak takarítása sok esetben okozhat gondot, annak ellenére, hogy a házi rend általában magában foglalja milyen gyakran kell felseperni, felmosni, és a közös tulajdonban lévő ajtókra, ablakokra, korlátokra időről-időre lerakódó szennyeződést milyen időközönként kell eltávolítani – de a feladatot senki sem szereti magára vállalni. Bár a közös költséget némiképp csökkentheti, ha a lakók egymás között beosztják, kinek és mikor kell a közös területeket rendben tenni, de ez sokszor tűnik inkább egy újabb probléma forrásának, mint valós és hatékony és hosszú távú megoldásnak.
Társaságunk a megfelelő eszközállománnyal, munkatársi körrel és szakmai tapasztalattal rendelkezik a minden igényt kielégítő, teljes körű társasház takarítás ellátásához. Tapasztalatunk szerint minden lakóközösségnek egyedi takarítási igénye van. Ezeket az elvárásokat közösen térképezzük fel, majd feladatokat pontosan rögzítjük, hogy tiszta, vonzó és a higiéniai elvárásoknak megfelelő környezetet biztosíthassunk a társasházaknak.
Munkánk során igény szerint napi, heti és időszakos (nagyobb) takarítási és karbantartási feladatokat végzünk el a hulladékgyűjtéstől, sepréstől és felmosástól kezdve, a szemétledobók és szeméttárolók, valamint liftek takarításán át, az ajtók és ablakok, korlátok tisztításán keresztül, egészen a hóeltakaríásig, illetve a jég- és síkosságmentesítésig.
Munkánk során minőségi takarítószereket használunk fel, amelyek egyszerre hatékonyak a különböző szennyeződésekkel szemben, ugyanakkor kíméletesen óvják a különböző felületeket, megőrizve azok állagát.
Az általunk kezelt társasházak tisztaságát rendszeresen ellenőrizzük és a felmerülő karbantartásokat folyamatosan szakemberek bevonásával elvégeztetjük.
Szolgáltatásainkat kizárólag az általunk kezelt ingatlanok tekintetében vállaljuk, a társasházak, teremgarázsok és ipari ingatlanok számára az alábbi megoldásokat kínáljuk:
- Napi, heti, havi rendszerességű takarítás
- Nagytakarítás(cégek részére építést, kivitelezést követő vagy karbantartó, állagmegóvó)
- Kertgondozást
- Külterület karbantartás(járda, közlekedők, udvarok)
- Hó és jégmentesítés
- Karbantartói tevékenység elvégeztetését
Elérhetőségek:
Címünk: 1063. Budapest, Szinyei Merse u. 5.
Telefon: (70) 222 2166
Email: postalada@tarsashazdoktor.hu
Munkatársunk: dr. Zabláczki József
Nyitvatartás:
hétfő 10:00 – 14:00
kedd 10:00 – 14:00
szerda 10:00 – 14:00
csütörtök 10:00 – 14:00
péntek 10:00 – 14:00
szombat Zárva
vasárnap Zárva
Egyéb időpontban megbeszélés alapján, azonban egész nap elérhetőek vagyunk telefonon, e-mailben.